Історія

закладу дошкільної освіти № 17

"Перлинка"

У 1973 році в древньому, але завжди юному, місті Ніжині, Чернігівської області відкрився дитячий дошкільний заклад № 17 „Чебурашка”, завідуючою якого стала Трескова Марія Григорівна. Заклад був розрахований на 140 місць та 6 груп: 2 групи - ясельні, та 4 групи – дошкільні.

З 1975 по 1992 роки на посаді завідуючої працювала Рудькова Зінаїда Михайлівна.

У 1992 році дошкільний заклад очолила Івченко Іда Генріхівна, яка до цього працювала 13 років на посаді вихователя-методиста в цьому дошкільному закладі.

У 1995 році було відкрито спеціальну групу для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.

У 2001 році наш дошкільний заклад об’єднали з відомчим дошкільним закладом, який був переданий міському відділу освіти і в якому було 3 групи. Але це - типове сучасне приміщення з музичним та спортивним залами і в ДНЗ № 17 стало 10 груп: 2 - для дітей переддошкільного віку, 7 – для дітей дошкільного віку, 1- для дітей з порушеннями опорно-рухового апарату.

З 2002 року на посаді вихователя-методиста працює Зозуля Алла Віталіївна.

У 2004 році, продовжуючи традиції театральної Ніжинщини, наших славних земляків Марії Заньковецької, Олександра Довженка, Марка Бернеса, Еліни Бистрицької, наш дошкільний заклад став центром розвитку дитини засобами театралізованої діяльності і змінив назву закладу на „Перлинка”.

Наше сьогодення

У 2012 році на посаду завідуючої дошкільного закладу №17 "Перлинка" було призначено Гаврилей Світлану Миколаївну.

На посаді вихователя-методиста дошкільного закладу працює Зозуля Алла Віталіївна.

На сьогодні в дошкільному закладі функціонує 10 груп: 2 групи раннього віку, 6 груп дошкільних, 1 – спеціальна група для дітей з порушенням опорно-рухового апарату, 1 – інклюзивна група, яка

була відкрита 2016 році.

На сьогоднішній день дошкільний заклад відвідують 280 дітей.

Колектив дошкільного закладу складає 54 працівники, в тому числі 26 педагогічних працівників, з них:

Завідувач – 1

Вихователь-методист – 1 (вища, звання "Старший вихователь")

Практичний психолог – 2 (вища категорія)

Музичний керівник – 2 (вища категорія, І категорія)

Інструктор з фізкультури – 1 (вища категорія)

Вихователів: 19

Із них:

Вища категорія – 5 (вихователь Рожкова К.В. має звання "вихователь-методист")

І-а категорія – 5

ІІ-а категорія – 5

Спеціаліст - 4

За цей період відбулося оновлення матеріально-технічної та навчально-матеріальної бази дошкільного закладу, що відповідає сучасним вимогам сьогодення.

Гаврилей Світлана Миколаївна підтримала та разом з колективом продовжила роботу над науково-методичною проблемою щодо формування життєвоспроможної особистості шляхом підвищення якості дошкільної освіти у нових соціокультурних умовах засобами театральної педагогіки.

У 2012 році вихователь дошкільного закладу Рожкова К.В. взяла активну участь у конкурсі "Вихователь року-2012", де посіла ІІ місце.

У 2012 році дитячий садок взяв активну участь у міській виставці-конкурсі "Новорічні фантазії" (вихователь Мітасова О.В.) та отримав грамоту за ІІ місце.

З 2012 по 2014рр. дошкільний заклад брав активну участь у підготовці і проведенні Ніжинського Покровського ярмарку.

У 2013 році отримали грамоту за зайняте ІІІ місце у міському Фестивалі колядок та щедрівок "Щедрий вечір добрим людям".

У 2013 році стали переможцями міського конкурсу "Кращий млинець Масляної".

У 2014 році колектив дошкільного закладу взяв активну участь та зайняв І місце у Всеукраїнському фестивалі театралізованого мистецтва.

У 2015 році педагогічний колектив прийняв участь у конкурсі фотовиставці дітей з особливими освітніми потребами "Я такий, як ти" та був нагороджений Почесною грамотою за зайняте І місце.

У 2015 році колектив дошкільного закладу брав активну участь у конкурсі-огляді "Україна – рідний край" (вихователь Федько Н.М.), де зайняв ІІ місце.

З 2016 році колектив дошкільного закладу прийняв активну участь у міському Фестивалі "Його Величність Ніжинський огірок" де зайняв І місце.

У 2015 році педагогічний колектив брав активну участь у конкурсі фотовиставці дітей з особливими освітніми потребами "Я такий, як ти" та були нагороджені Почесною грамотою за зайняте І місце.

У 2016 році за творчість у педагогічній діяльності завідуюча дошкільного закладу С.М. Гаврилей нагороджена подякою від народного депутата України О.Кодоли.

У 2016 році дошкільний заклад став переможцем та отримав диплом ІІ ступеня за активну участь у конкурсі "Використання інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховному процесі" в номінації "Дошкільна освіта" (інструктор з фізичного виховання Біленька О.В.).

У 2016 році стали лауреатами конкурсу у Всеукраїнському фестивалі-огляді "Калейдоскоп педагогічних ідей з екологічного виховання (вихователь Луценко В.С.).

У 2017 році дошкільний заклад став лауреатом Всеукраїнського фестивалю-огляду "Джерело батьківських знань" (вихователь Черевко Л.М.).

У 2017 році вихованка інклюзивної групи Шугайова Анна взяла активну участь та отримала грамоту у XVІІ міському фестивалі художньої творчості дітей та молоді з особливими потребами "Повір у себе – і в тебе повірять інші".

У 2018 році колектив дошкільного закладу брав активну участь у 1-му (міського) етапі Всеукраїнського огляду-конкурсу на кращий стан фізичного виховання в закладах дошкільної освіти (інструктор з фізичного виховання Біленька О.В.), де зайняв І місце.

Починаючи з 1994 року основою оновлення освітньо-виховного процесу в дошкільному закладі стала інноваційна педагогічна діяльність, яка сприяла організації роботи за пріоритетним напрямком «Усі види діяльності – через театр». У кожній групі педагогами був створений осередок театралізованої діяльності, де є міні-сцена, на якій відбуваються театральні вистави, літературні вікторини, театральна кімната з гримерною і костюмерною, власноруч виготовлені різноманітні театральні реквізити.

Головними умовами досягнення позитивних результатів з театралізованої діяльності дошкільників є системність, послідовність та поступове ускладнення освітньо-виховного процесу.

Під девізом "Усі види діяльності – через театр", педагогічний колектив докладає великих зусиль для того, щоб створити сучасні умови, які б відповідали ідеям С. Русової : “ Все життя дітей має бути пронизане мистецтвом ” та В.Сухомлинського: “Діти повинні жити у світі гри, казки, фантазії”. У кожній віковій групі нашого дошкільного закладу створено сучасне розвивальне середовище за всіма освітніми лініями розвитку дитини згідно вимогам програми «Українське дошкілля», першою складовою якого є вихователь - творчий режисер і актор педагогічного дійства. Другою складовою розвивального середовища є середовище, створене в групах: країна Театралія, міні-музей театру від Скоморохів до сьогодення, "Королівство кривих дзеркал", крісло Мрійника, крісло Казкарика, майстерня братів Гримм, суфлерська будка, чарівний кошик Бабусі-казкарки, казки Дідуся Панаса, дослідницький фартушок Попелюшки, театральна ігротека. Третьою складовою розвивального середовища є театр у природі: виносний, театр нашвидкоруч, екологічний театр. з дошкільниками, педагоги закладу ефективно впроваджують інноваційні технології, спрямовані на розвиток творчої осбистості: театральну педагогіку, технологію виховання казкою, технологію "ПіснеЗнайко" тощо. На допомогу приходять інтерактивні вправи „Коло ідей”, „Піраміда запитань”, „Крісло оповідача”, „Мозковий штурм”, „Театральний мікрофон”, „Дослідницький фартух”. Позитивні емоції викликають у дітей ігри з розвитку креативності, ейдетики і ТРВЗ, ігри-медитації, психологічні релаксації, творчі ігри, дискусії. З великим задоволенням діти граються в сюжетно-рольові і дидактичні ігри. Саме тут найкраще активізується їхня уява, стимулюється творчість.

Результатом плідної праці над проблемою театралізованої діяльності в дошкільному закладі педагогами створені та творчо працюють такі види театрів:

Драматичний театр "Родзиночка"

Психологічний театр «Світ маленької зірочки»

Театр образотворчого мистецтва "Веселка"

Театр логіки та мислення "Пізнайко"

Театр фізичного виховання «Цілюще джерело»

Театр природи "Гармонія слова"

Школа батьківської мудрості "МАГіЯ"

Творчою групою педагогів "Крок до зірок" (керівник вихователь-методист Зозуля А.В.) розроблений методичний проект на 2014-2019рр. щодо створення освітньо-виховної моделі «Планета Театралія», спрямованої на творчий розвиток дитини через створення акмеологічного середовища та впровадження освітньої технології "театральна педагогіка". Доробком творчої групи стали цікаві та змістовні матеріали, які добре зарекомендували себе в практичній діяльності.

Дошкільний навчальний заклад є опорним закладом у місті Ніжині, на базі якого проходять міські семінари-практикуми тренінги та майстер-класи для завідуючих, методистів, вихователів, інструкторів з фізичного виховання, музичних керівників та практичних психологів.

Дошкільний заклад тісно співпрацює з науковцями та викладачами НДУ ім. М.Гоголя. У 2016 році на базі закладу відбулася зустріч працівників дошкільних навчальних закладів міста з Н.В.Гавриш, доктором педагогічних наук, професором Київського національного університету ім. Б.Грінченка, автором програми «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку», розробленої в рамках Міжнародного проекту «Освіта для сталого розвитку в дії». Всі учасники тренінгу отримали сертифікати за результатами навчання з освітньої програми «Теорія й методика освіти для сталого розвитку в ДНЗ».

Працюючи під девізом «Усі види діяльності – через театр!», у дошкільному навчальному закладі №17 "Перлинка" створена Школа батьківської мудрості «Магія», під час засідань якої батьки мають змогу оволодіти знаннями про основні положення нормативно-правових документів дошкільної освіти та вміннями реалізовувати вимоги та завдання цих документів у власному досвіді виховання своїх дітей.

Походження назви театру «Магія» невипадкове. Воно містить в собі «родзинку» батьківської мудрості:

М – мудрість;

А – активність;

Г – гуманність;

І – інтелектуальність;

Я – власне «Я».

Це саме ті принципи співпраці з сім’єю, що надають можливість встановленню тісного партнерства, взаєморозуміння й чіткої усвідомленості своєї ролі та відповідальності у спільній взаємодії. А мудрим учителем, наставником та добрим порадником Школи батьківської мудрості «Магія» є Великий Маг. Творчий підхід до організації роботи з батьками у дошкільному навчальному закладі посіє в серці кожного дорослого та дитинки лише родзинки мудрості й добринки.

Дошкільний заклад сьогодення – це фундамент для всебічного гармонійного розвитку кожної дитини. І тільки у тісній співпраці педагогів закладу та батьківської громади можливо виплекати життєво спроможну дитину, у майбутньому - впевненого, самодостатнього громадянина нашої країни.