Головна » 2015 » Жовтень » 27 » Маленькі патріоти
19:52
Маленькі патріоти

Театр національного виховання дошкільників

Мистецтво театру здавна супроводжує людство, організовує дозвілля людей різного віку, виховує всебічно розвинену людину. Сьогодні якщо будь-кого з дорослих запитати: «Чи любите ви театр?» - не кожен відповість ствердно. Однак для дитини, особливо дошкільного віку, ніщо не замінить театр, навіть комп'ютерні ігри. Саме театралізовані вистави, які малюки, на жаль, бачать зазвичай лише у межах дошкільних навчальних закладів, стають яскравими митями у їхньому житті, приносять їм радість, збагачують новими враженнями, які надовго запам'ятовуються, сприяють творчій активності та організації дружніх стосунків у колективі.

Дошкільників називають «чомусиками», тому що вони із цікавістю пізнають навколишній світ, прагнуть про все дізнатися і радіють життю. Різноманітність видів театралізованої діяльності в дошкільному закладі впливає на маленьких глядачів комплексом художніх засобів: художнім словом, живописним декоративним оформленням, наочними образами – ляльками, музичними творами.

Різноманітність тематики, засобів зображення, емоційність театралізованих ігор дозволяють використовувати їх для розв'язання завдань основних змістовних ліній: ознайомлення з навколишнім середовищем, розвитку фізичних якостей, розвитку мовлення, творчих здібностей та емоцій тощо. Якщо вихователь уміло поставить запитання і проблемні завдання під час підготовки до театралізованих ігор, це спонукатиме дітей до творчого мислення, аналізу складних ситуацій, висновків та узагальнень, а також удосконалення мовленнєвих навичок, розвитку творчості та креативності, здатності до фантазування, розвитку уяви. Саме участь у різних театралізованих виставах дасть не лише відчуття гармонії, але і значно збагатить лексику дітей, розширить їх світогляд, а також розширить практичне розуміння мови та її образів.

 Залучення до навчально-виховного процесу різних видів театрального мистецтва активно сприяє загальному, розумовому, моральному, естетичному вихованню дошкільників. Малята під час вистав бачать приклади дружби, доброти, взаємоповаги, працьовитості, взаємодопомоги і вчаться розуміти і переживати зміст літературного твору, а особливо зміст народних казок, оповідань, пісень українського народу. Саме в народній казці, пісні закладено могутній виховний потенціал для підростаючого покоління. Тому і виникла ідея створення на базі нашого дошкільного закладу театру національного виховання, що базується на поєднанні народних казок, прислів'їв, приказок, скоромовок, загадок, народних дитячих співанок та пісень дорослих, на унікальних календарно-обрядових традиціях українського народу.

Використання народного фольклору в театральній діяльності дає змогу ширше ознайомити дітей з навколишнім світом, вдосконалювати мовлення, а відповідно і підвищувати розумовий розвиток, покращувати фізичний стан, бо в процесі театральної гри активізуються всі життєдайні процеси. Зміст національних театралізованих ігор має моральне спрямування: це доброта, дружба, чесність, сміливість, повага, почуття патріотизму. Театралізована діяльність є джерелом розвитку почуттів, глибоких переживань дитини, залучає їх до духовних національних цінностей. Гра в театрі розвиває емоційну сферу дитини, змушує її співчувати персонажам, співпереживати подіям, які розігруються у виставі; це важливий засіб розвитку в дітей емпатії, тобто здібності розпізнавати емоційний стан людини за мімікою, жестами, інтонацією, вміння ставити себе на місце іншої людини в різних ситуаціях. Театралізована діяльність національного спрямування дає змогу формувати досвід соціальних навичок поведінки завдяки тому, що казка, пісня, народний обряд для дітей дошкільного віку мають моральну направленість (дружба, доброта, чесність, сміливість, любов до батьківщини, повага до її звичаїв та обрядів та ін.). Саме здібність дитини до ідентифікації з образом, який сподобався, допомагає вихователям через театралізовану діяльність здійснювати позитивний вплив на дітей.  Театральна гра допомагає дитині розв'язувати проблемні ситуації опосередковано від імені якогось персонажу. Це дає змогу побороти боязкість, невпевненість в собі, сором'язливість, повірити у власні сили. Врешті-решт вищевказана діяльність має психологічний вплив на формування позитивного психологічного стану дитини. Отже, театралізована діяльність національного спрямування допомагає вихователям у дошкільному навчальному закладі всебічно розвивати дитину, вона є могутнім виховним засобом  формування позитивно налаштованого підростаючого покоління.

Театр і казка, пісня  і театр!

Це для дитини є найбільше щастя! 

Переглядів: 224 | Додав: sad17perlinka | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar